Welcome to our site

welcome text --- Nam sed nisl justo. Duis ornare nulla at lectus varius sodales quis non eros. Proin sollicitudin tincidunt augue eu pharetra. Nulla nec magna mi, eget volutpat augue. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Integer tincidunt iaculis risus, non placerat arcu molestie in.

linkler

21 Mart 2012 Çarşamba

http://www.troyuncu.com/members/webtasarim-2131.html#vmessage28
http://www.birecikkelaynakforumu.com/members/714-webtasarim.html#vmessage80
http://www.eyyi.net/members/webtasarim.html#vmessage5
http://www.makyajsirlari.com/forum/members/webtasarim.html#vmessage160
http://www.okuloncesietkinlikleri.com/members/webtasarim-11953/#vmessage161
http://www.battlefieldsoldiers.com/members/313-webtasarim?vmid=68#vmessage68
http://www.genelforum.biz/members/webtasarim.html#vmessage3
http://www.turkiyeforumlari.net/members/webtasarim.html#vmessage17687
http://www.liderforumuz.biz/members/44512.html#vmessage914
http://www.imamlar.org/members/webtasarim.html#vmessage1301
http://www.kuflu.net/members/239-webtasarim/#vmessage19
http://www.forumzirve.net/members/298.html#vmessage3561
http://www.geceavcisi.com/members/63.html#vmessage133
http://www.uzmanyapim.org/members/120.html#vmessage35
http://forum216.com/members/webtasarim.html#vmessage6
http://www.nettekeyif.com/members/webtasarim.html#vmessage1743
http://www.forumhane.net/members/66.html#vmessage140
http://turkiyetorrent.com/members/webtasarim-5412/#vmessage28
http://www.trwebmaster.net/members/webtasarim.html#vmessage10
http://www.earthoyun.com/member.php?u=1827&vmid=297#vmessage297

Şirketlere web sitesi zorunluluğu

19 Aralık 2008 Cuma

Şirketlere web sitesi zorunluluğu

Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre 1 milyon civarındaki şirket 2008 yılı sonuna kadar web sitesini kurmak zorunda. Firmaların kendi adlarına com.tr uzantılı web alanı alabilmeleri için markalarını tescil ettirmiş olmaları şart. Yeni yasanın yürürlüğe konulmasına ve uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanan 1535 maddelik tasarı mecliste kabul edildi. Bir takım eksikliklerinde giderilmesiyle birlikte kanunlaşarak yürürlüğe girecek olan tasarı pek çok şeyi değiştirecek. Tasarıya göre şirketlere web sitesi oluşturma zorunluluğu getiriliyor. Söz konusu Kanun tasarısının 1502 No’lu maddesinde zorunlu tutulan web sitelerinde aşağıdaki konu başlıklarındaki bilgilerin kamuoyuna sunulması gerekiyor.

Duyurular
• Şirketin kanunen yapması gereken ilanlar,
• Pay sahipleri ve ortakları açısından önem taşıyan açıklamalar,
• Yönetim kurulu toplantılarının yapılması ile ilgili gerekli belgelerin açıklanması,
• Bu kurullara ilişkin davetlerin yapılması, oy verme, şeffaflık ve kamuyu aydınlatma yönünden zorunlu ve yararlı görülen hizmet ve bilgilerin sunulması,
• Pay sahiplerinin veya ortakların aydınlatılmasının öngörüldüğü diğer konular.

Finansal Durum
• Finansal tablolar, bunların dipnotları, yıllık rapor, yönetim kurulunun kurumsal yönetim ilkelerine ne oranda uyulduğuna ilişkin yıllık değerleme açıklaması,
• Denetçilerin raporları ve yetkili kurul ve bakanlıkların istedikleri pay sahiplerinin ve sermaye piyasasını ilgilendiren konulara ilişkin olarak şirketin bildirimleri.

Hangi Şirketler Web Sitesi Yapmak Zorunda Kalacaklar?
Sanıldığının aksine, tüm şirketler değil, sadece sermaye şirketleri web sitesi yaptırmak zorundadırlar. Tasarıya göre sermaye şirketleri ise şunlardır:
• Anonim Şirketler
• Limited Şirketler
• Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketler

Dolayısıyla; anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler, tasarıya uygun biçimde hazırlanmış, web sitelerine sahip olmak zorundadırlar.
Tasarı Web Sitesini Zorunlu Kılmakla Neyi Amaçlıyor?
Web sitesi, herkesin, her yerden kolayca erişebileceği bir veri ortamıdır. Yeni TTK tasarısı, web sitesini bu yüzden zorunlu kılmaktadır.
Şahıs şirketlerinde az sayıda ortak vardır ve bu ortaklar iletişim halindedirler. Bu yüzden şahıs şirketlerinin, ortaklarını web sitesi üzerinden bilgilendirmek gibi bir sorunları yoktur. Şahıs şirketlerinin ortaklarının yanında kamuyu bilgilendirmesi de beklenmemektedir. Çünkü şahıs şirketleri, kamunun genelini ilgilendirmeyecek kadar küçük çaplıdır. Dolayısıyla şahıs şirketlerinin web sitesi yapmasının zorunlu kılınmasıanlamlı olmayacaktır. Bu şirketlerin web sitesi yapması, kamuyu aydınlatmak ya da ortakları bilgilendirmekten ziyade, şirket tanıtımı yapması demektir.
Sermaye şirketlerinde çok sayıda -özellikle anonim şirketlerde milyonlara ulaşan sayıda- ortak mevcuttur. Ve bu şirketlerin sermayeleri de genellikle kamuyu ilgilendirebilecek kadar büyüktür. Sermaye şirketlerindeki gelişmeler doğrudan ya da dolaylı olarak milyonlarca insanı etkileyebilir. Sermaye şirketi ortaklarının çok sayıda olması; tamamının karar alıcı durumda olamaması ve tamamının şirket hakkında bilgi sahibi olamaması sonuçlarını doğurur. Ayrıca piyasayı etkileme güçleri yüksek olduğundan, bu şirketlerdeki gelişmeler kamuyu ilgilendirmektedir. İşte tasarının gerekçesi de tam olarak bu sorunları çözmek... Yani sermaye şirketlerinin ortaklarını ve kamuyu şirketteki gelişmeler konusunda daha etkin biçimde bilgilendirmeye zorlamak.
Günümüz iş dünyasında yurt içi ve yurt dışı pazarlara ulaşmanın en kolay, en ucuz ve maliyetsiz ulaşımı kurulacak bir web sitesinden geçiyor.
Şirketler kurdurdukları web siteleri ile ürünlerini hizmetlerini daha hızlı şekilde müşteri kitlesine ulaştırırken, marka imajlarını kuvvetlendirebiliyor ve internet vasıtasıyla e iş süreçlerine dâhil olarak birçok işlemi daha hızlı ve maliyetsiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Hızla küreselleşen pazarlarda web sitesi yoluyla tanıtım, satış, müşteri destek hizmetleri ve halkla ilişkiler gibi faaliyetler müşteri kitlesine sunularak, pazarda bir adım öne geçilebildiğinden firmaların internet mecrasını kullanması yasal düzenlemelerle getirilen zorunluluğun da ötesinde kaçınılmaz olarak görülüyor.
Hiç Web Sitesi Yaptırmayan ya da Yasaya Uygun Web Sitesi Yaptırmayan Sermaye Şirketleri Ne Olacak?
Tasarının yasalaştığı tarihten itibaren 3 ay içinde hiç web sitesi yaptırmayan ya da yasaya uygun web sitesi yaptırmayan; anonim şirket yönetim kurulu üyeleri, limited şirket müdürleri ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirkette komandite ortaklar 6 aya kadar hapis ve 100 günden 300 güne kadar adlî para cezasıyla cezalandırılacaklar.
Bunun yanında; web sitesine konulması gereken içeriği usulüne uygun bir şekilde koymayan; anonim şirket yönetim kurulu üyeleri, limited şirket müdürleri ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirkette komandite ortaklardan failler (bu kişilerden söz konusu fiili işleyenler) üç aya kadar hapis ve yüz güne kadar adlî para cezasıyla cezalandırılacaklardır.

İNTERNET SİTESİ ZORUNLULUĞU
Tasarıya göre, her şirket, internet sitesi kurmak zorunda olacak. Her sermaye şirketinin, bir internet sitesi olacak. Bu sitede, şirket ilanları, pay sahipleri ve ortakları açısından önem taşıyan açıklamalar, finansal tablolar, raporlar, yönetim kurulu ve genel kurul toplantılarına ilişkin bilgiler yayınlanacak. İnternet sitesini konulmasına gereken bir içerik konulmamışsa, hukuka aykırılığın ve yönetim kurulunun görevini yerine getirmemesinin bütün sonuçları doğacak. İçerik, en az 6 ay süreyle şirketin internet sitesinde yer alacak, yoksa konulmamış sayılacak.
Kanunun yürürlüğe girmesinden itibaren 3 ay içinde internet sitesini oluşturmayan veya bilgi toplumu hizmetlerine uygun hale getirmeyen şirket yöneticileri, 6 aya kadar hapis ve 300 güne kadar adli para cezasına çarptırılacak.

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın

Nasıl Site Sahibi Olurum?

Nasıl Site Sahibi Olurum?

Domain (Alan Adı) ; Öncelikle bir domain almanız gerekmektedir.Domain sizin isminiz, ünvanınızdır.Başka eşi yoktur ve size özeldir ( örn: www.siteismi.com ) öğrenmek için alan adınızı, domain sorgulama bölümünden sorgulayabilir ve öğrenebilirsiniz.


Hosting (Alan); Hosting ise aldığınız alan adına göre açılan bir hesaptır ve sitenizin tüm dosyaları buraya yüklenerek sitenizin görünmesini sağlamaktadır.Bu iki işlemi yaptıktan sonra hesabınız açılmış ve siteniz yayına hazır hale gelmiştir. E- E-Mail adresleriniz çalışmaya başlar ve siteniz yapım aşamasında olarak yayınlanır.


Web Tasarım; Tasarım ise sitenizin içeriği yani sitenizin ne üstüne kurulması gerektiğidir.Bu işlem ise karşılıklı mail, telefon veya msn yolu ile görüşüldükten sonra arzu ettiğiniz sitenin içeriği sizden öğrenilerek karar verilir.Sizden yazı ve dökümanlar sağlanarak dosyalar halinde hostinginize yüklenir ve siteniz tamamen bitmiş olur.

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın

Web Sitemi Nasıl En Verimli Kullanabilirim?

Web Sitemi Nasıl En Verimli Kullanabilirim?

Web sitenizin pazarlama canavarı olmasını istiyorsanız bir çok kriteri gözden geçirmelisiniz.Bu kriterler bir web sitesinin görselliği, kullanılabilirliği, güncellenebilirliği ve reklama verdiği önem gibi kriterler ile alakalıdır.

Görsel iletişim: Web sitenizin internet kullanıcılarına olan hitap tarzı çok önemlidir. Argo kelimeler ve kelime bozuklukları yerine hep daha sade ve daha güzel cümleler kurmaya çalışın.



Örneğin web sitenizin arama motorlarında çıkması için kelime oyunları ve çoğaltmaları yapmayın. Bu profesyonelliği ve kaliteyi önemli ölçüde düşürür.

Site içerisindeki resim ve diğer görsel materyallerin web sitesini yansıttığından emin olun. Karışık renkler, alakasız resimler ve özellikle de her web sitesinde kullanılan resimleri kullanmayın.

Klişe kelime ve cümle gruplarından kaçının. Örneğin “hizmette profesyonellik” yerine “Size en iyi hizmeti verebilmek bizim için öncelikli prensibimizdir” cümlesini kullanın. Klişe cümleleri artık profesyonel hizmet veremeyen veya çağa ayak uyduramayan firmalar kullanıyor. Müşterileriniz sizi böyle zannedebilir.

Web sitenizin her köşesinde reklam ibareleri bulundurmayın. Öncelikle bir firmaysanız reklam sizi kurumsallıktan uzaklaştırır. Profesyonelliğinizi düşürür.

Eğer bireyseniz ve kaliteli bir web sitesine sahipseniz zaten sizi reklam vermek isteyenler fark edecektir. Web sitenize buraya reklam gibi öğeler koymanız bir şeyi değiştirmez. Aksine kaliteyi düşürür.

Diğer bir reklam konusu ise aşırı reklam yerleşimleridir. Kendi reklamlarınız bile olsa 1 yada 2 taneden fazla yayınlamanızı tavsiye ederiz. Artık kullanıcılar reklamlara güvenmiyor. Bir kullanıcıyı reklama tıklamasına teşvik etmek için çok profesyonel reklam tasarımları yapmak gerekiyor. Artık kullanıcı psikolojisi daha önemli.

Yerleşimlere mutlaka dikkat edin. Bozuk bir yerleşim kullanıcıları web sitenizden uzaklaştırabilir. İçerik, menü ve reklam gibi öğelerin yerleşimlerini yapmadan önce kullanıcı psikolojisini düşünerek hareket edin. Bunun için hizmet verdiğiniz sektördeki internet kullanıcılarının eğilimlerini ve psikolojilerini kavramaya çalışın. Doğru yerleşim her zaman %100 etkilidir.

Vurucu sloganlar kullanın. Örneğin “internetteki rehberiniz” gibi klişe bir kelime yerine daha etkileyici cümleler kullanın.

Web sitenizde tıklanacak çok fazla şey bulundurmayın. Neyi satıyorsanız veya hangi hizmeti veriyorsanız ona odaklanın. Fazla link ve reklam öğelerinden kesinlikle kaçının.


Erişilebilirlik ve Kullanılabilirlik
Erişilebilirlik ve kullanılabilirlik bir web sitesinin alt sayfalarına erişilebilirliği ve sayfalarının anlaşılabilirliği ile alakalıdır.

Bu çok geniş bir konu olduğundan Erişilebilirlik ve Kullanılabilirlik kriterleri hakkında daha geniş bilgiyi Erişilebilirlik ve Kullanılabilirlik adlı makalemizden alabilirsiniz.


Güncellenebilirlik
Bir web sitesinde güncellenebilirlik kullanıcının web sitesine tekrar geri dönüş yapmasını sağlayan bir kriterdir.

Web sitenizi güncel tutmazsanız kullanıcılar sizi profesyonel olarak algılamayabilir.

Bunun için sıkça güncellenecek bir web sitesine ihtiyacınız olsun yada olmasın içerik yönetim sistemi içeren bir web sitesi yaptırmalısınız.

Bunun için hazır web sitesi satın alabilir veya özel içerik yönetim sistemli dinamik web sitesi yaptırabilirsiniz.

Bu güncellenebilirliğinizi kolaylaştıracaktır.

Arama Motoru Optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu genel olarak bir web sitesinde olmazsa olmazlardan biridir.

Hem odaklı müşteriyi hem de kaliteyi arttırır. Web sitenize arama motoru optimizasyonu yaptırırsanız internet’ten sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alabilecek müşterileri çekebilirsiniz.

Reklam Olanakları
Web sitenizin hiç bitmeyen müşteriye sahip olmasını istiyorsanız arama motoru optimizasyonu’nun yanında kendi konunuz ile alakalı başka web sitelerinde ve Google Adwords Reklamları‘nda reklam verebilirsiniz.
Müşteri ve ziyaretçi anlayışı.
Bir web sitesinde iyi müşteri veya ziyaretçi anlayışı kaliteli bir servis kurmak yada sosyal bir ortam oluşturmaktan geçer.

Web sitenizde ziyaretçilerinizi veya müşterilerinizi ne kadar çok memnun ederseniz ve onlara ihtiyaçları olan şeyleri ne kadar çok sunarsanız o kadar çok kazanırsınız.

Öncelikle kullanıcıların tam anlamı ile web sitenizde ihtiyacı olabileceği içeriğe odaklanmalısınız. Bu içerikler aynı zamanmda sizin konunuz ile alakalı olmalıdır.

Daha sonra projenin ihtiyacına göre bir servis yada hizmet altyapısı oluşturmalısınız. Örneğin ürün satacaksanız e-ticaret sistemi gibi üyelik sistemli bir web sitesine sahip olmalısınız.

Eğer sadece hizmet verecekseniz web sitenizin bir içerik yönetim sistemine sahip olması gerekir.

Sürekli ziyaretçiyi değerendirecek fikirler üretmelisiniz. Örneğin Email’lerinizin altında iletişim bilgilerinizi bulundurabilirsiniz. Web sitenize gelen ziyaretçilerin e-mail adreslerini alarak onlara daha sonradan hizmetleriniz veya ürünleriniz ile ilgili e-bülten yollayabilirsiniz.

Yada ilginç bir fikir olarak ziyaretçilerinizin web sitenizde hoşça vakit geçirmesini sağlamak için web sitenize oyunlu interaktif reklam yerleştirebilirsiniz. Bu ziyaretçilerinizi motive edecektir.

Eğer sadece gerekiyorsa yani sosyal veya e-ticari bir ortam yaratılacaksa web sitenizde üyelik sistemi de bulundurabilirsiniz.

Bu gibi kriterler ziyaretçilere hem aradıklarını sunmak hemde onların tekrar geri dönmesini sağlamak için önemlidir.

Böylece eğer web sitenizi diğer kriterlerde de profesyonel hale getirmişseniz hem sürekli odaklı müşteri alabilecek hemde müşterilerinizi değerlendirebilecek bir ortama sahip olursunuz.

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın

Kurumsal Kimlik Çalışması
Firmanızı, ürününüzü veya markanızı en iyi şekilde ifade eden estetik logo tasarımlarıyla başlayan profesyonel süreç aynı dili konuşan çalışmalarla bütünleşik bir hizmetle firmanızın bilinirliğini artırabilirsiniz ve marka yatırımınızı doğru bir şekilde yapabilirsiniz.
Logo tasarım ve Kurumsal kimlik çalışması firmanıza bir kere yaptıracağınız ve yıllarca üzerinde taşıyacağınız gömlek gibidir. Sizin kim olduğunuzu bir çırpıda haykırır. O yüzden profesyonel bir tasarım gerektirir.
Logo Tasarımı
Amblem Tasarımı
Kartvizit, antetli kağıt, zarf, dosya tasarımı
Konsept Tasarımı
Jingle
Slogan

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın

Dinamik Web Sitesi

Dinamik Web Sitesi
İnternet ile ilgili yapacağınız harcamaların bir gider değil, yatırım olduğunu düşünerek; amacımız kurumsal kimliğinizi müşterilerinize doğru yansıtacak, etkili bir tasarım eşliğinde elektronik dünyada yerinizi almanıza yardımcı olmaktır. Doğru tasarım ve programlama ile kurulmuş bir web sitesi, müşterileriniz ve firmanız arasında bir köprü kurmanızı sağlayacaktır.
Web sayfası internet ortamında duyurusunu yapmak istediğiniz konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyen bir kiteleye en hızlı şekilde ulaşabilen, güncelliğini kolaylıkla koruyan medya ortamıdır.
Web sayfanız sayesinde firmanızın, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin geniş ve ayrıntılı tanıtımını yapabilir, müşterilerinize, bayi ve dağıtım organizasyonlarınıza bilgi ulaştırabilirsiniz.
Dinamik web sitesi diğer adıyla ” İçerik Yönetim Sistemi (Content Management System) ” tüm görsellik ve içeriğin bir yönetici tarafından güncellendiği veya değiştirildiği bir yazılımdır.

Site içerisinde her hangi bir konunun başlığı veya içeriği değişecekse, bunu web sitesinin yönetim panelinden ilgili konu başlığını seçip birkaç işlemde tüm değişiklikler yapılabilir.

Böylece normalde dakikalarca harcanacak emek ve uğraşın süresi saniyelere indirilir. Üstelik tüm değişiklikler site içerisinde anında yayında olur.

Dinamik Web Sitesi Avantajları

1-İstenildiği an internet üzerinden hızlı ve kolay güncelleme yapılabilmesi
2- Site içerisinde yer alan duyurular, etkinlikler, kampanyalar, haberler, fiyat ve ürün listeleri gibi alanların sürekli güncel tutulabilmesi
3- Sürekli olarak web yapımcınıza bağımlı kalmazsınız.
4- Database li bir sistem olduğu için Hosting (Barındırma) maliyetlerinizi daha minumum tutarsınız.

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın

PROFESYONEL WEB TASARIMI

PROFESYONEL WEB TASARIMI
Web, ticaretin, yayıncılığın ve haberleşmenin en pratik yoludur. Bu sebeple başarılı, düzenli ve şematik bir web sitesi veya sayfası dizayn edebilmek önemli bir konu haline geldi.
Bütün bu düzenli şematik görüntülerin altında yatan neden, insan beyninin algılama ve hatırlama kapasitesidir. Psikologlara göre çoğu insanlar, kısa bir zaman diliminde 4 - 7 farklı yoğunlukta bilgileri hatırlayabiliyorlar fakat zaman uzadıkça konuya hakimiyetleri de azalıyor. Şematik görüntülerin hedefleri ise ana başlıklar altında kısa, öz, anlaşılabilir ve tasarım destekli bilgiler vererek insanların belleklerinde belli bir süre de olsa yer edinebilmektir.
Bir çok web sitesi, insanların araştırabileceği küçük bölümlerde referans bilgiler içerirler. Kullanıcılar (okuyucular) uzun ve bitişik belgeleri nadiren bilgisayar ekranından okurlar. Çoğu insanlar özellikle aradığı belgeleri kısa, anlaşılır, referans bilgilerin bulunduğu sayfalardan aramayı ve aradıklarını bulduktan sonra uzun içerikli bilgileri yazıcıda bastırmayı tercih ederler. Küçük bölümler halinde anlatılmış belgeler, anlaşılabilir organizasyon şeması oluşturmak açısından önemlidir ve ayrıca web sitenizde hypertext bağlantılar kurmaya yardımcı olurlar.
Kısa, şekilsel - organize belgeler bölümleri kullanıcıları sayfaya daha fazla çeker. Çünkü:
• Çok az web kullanıcıları, ekranda uzun belgeleri okuyarak zaman kaybederler. Çoğu kullanıcılar uzun belgeleri sabit disklerine kaydederler veya kağıttan okumak amacıyla yazıcıya bastırırlar.
• Belgeleri bölümlere ayırmak, onları web bağlantıları ile birbirine bağlamak açısından yaralıdır. Belli konularda ilgili bilgiler elde etmek isteyen kullanıcılar için, bağlantılar, belgelerin ayıklanması ve aradıklarını kolay bulma açısından önemlidir. Fakat belgeler gereğinden fazla bölümlere ayrılmamalıdır. Aksi halde okuyucuların beklentileri boşa çıkartılır. Bölümlerin web üzerinde 1 - 3 sayfa kadar olmaları mantıklıdır. Sadece küçük bir paragraf içeren bağlantılar çoğu koşullarda çirkin görünecektir.
• Bilgilerin sunumunda ve organize edilmesinde hazırlanan belirli bir format, şekilsel açıdan önemli olmasının yanı sıra kullanıcıların sitenizdeki geçmiş deneyimini, gelecekteki aramalar ve araştırmalarına uygulamalarında yardımcı olur.

Eğer okuyucu için temel tarama yapısına uygun bir site isteniyorsanız, belgeler;
• Uygun bölümlere ayrılmalı,
• Önem ve genelliğe bağlı olarak bir hiyerarşi içinde olmalı,
• Hiyerarşi bölümler arasındaki ilişkiyi yapılandırmada kullanılmalı,
• Sistemin işlevsel ve estetik başarısını analiz etmelidir.

Sayfanızda ilk olarak öncelikli bilgileri sunarsanız, en önemliden veya en genel başlıklardan daha ilgili veya daha ayrıntılı bilgilere doğru bir hiyerarşik düzen kurabilirsiniz. Web’ de hiyerarşik organizasyonlar gereklidir. Çünkü çoğu ana sayfa ve bağlantı şemaları hiyerarşik bir düzene sahiptirler. Aşağıdaki sayfada da görüldüğü gibi ana sayfayı alt sayfalar ve içeriksel sayfalar izler

Sayfalar Arası İlişkiler
Mantıklı bir site organizasyonu, kullanıcıların aradıklarını nerede bulabilecekleri hakkında doğru yönlendirmeler yapar. Eğer ilişkiler mantıklı yapılar halinde kurulmazsanız sayfa okuyucunu aklını karıştırmaktan başka işe yaramaz

Yapıyı oluşturduktan sonra istatistikleri ve organizasyon şemasının pratikliği ve ne kadar hızlı ve verimli çalıştığı analiz edilmelidir. Geçerli www site tasarımı geniş olarak yapının dengelenmesi ve menü ilişkileri veya ana sayfa ve ara sayfalar, diğer bağlantılı sayfalar, grafikler ve belgelerin sonucudur. Amaç kullanıcıya doğal gelen menü ve sayfa hiyerarşisi oluşturabilmektir. Birkaç örnek verirsek:

1- Çok geniş: Esas menü, birbirleriyle ilgisiz çok yayılmış,tekdüze bir yapı gösteriyor.

2- Çok derin: Menü sayfaları gereksizce derinlere doğru uzanıyor, fakat içerik oldukça az. Yani başı ve sonu gelen sayfalar var. Sayfalar hem çok ince hem de çok uzun görünüyor.

3- İyi dengelenmiş:İyi dengelenmiş hiyerarşik bir ağaç yapısı oluşturmada amaç, okuyucunun sayfa yapısını kolay idrak edebilmesini ve sayfalar arasında kaybolmamasını sağlamaktır. Eğer menülerimiz 4 - 5 bağlantıdan az bağlantı içeriyorsa değerlerini kaybederler.
Web sayfalarının düzenli ve tutarlı bir sistemle hazırlanmasındaki amaç, hedef kitlenin kısa sürede sayfa düzenine adapte olarak aradıkları bilgiye kolayca erişmelerini sağlamaktır.
Web sayfasına iyi bir örnek Şekil - 2.7.’ de verilmiştir. Bu örnekte; sayfanın alt ve üst kısmında görüntü haritaları kullanılmıştır.
Sayfanın hangi siteye ait olduğu, belgelerin içeriği, konu başlıkları gibi temel bilgiler burada sabit bir düzen içinde verilerek aynı zamanda "ileri" "geri" düğmeleri eklenerek bir önceki ve bir sonraki sayfaya geçiş kolaylığı sağlanmıştır.
Sayfanın sol yanında ayrılan bölüm ana sayfaya ve konunun alt başlıklarına bağlantı için kullanılmıştır. Okuyuculara sunulan bilgi bu sınırlandırma içinde, düzgün ve orantılı başlıklar altında metin ve grafik olarak gösterilmiştir. Belgelerin bütün sayfaları bu standart formata uygun halde hazırlanmıştır. Böylece, kullanıcılar ilk sayfayı inceledikten sonra diğer sayfalarda aradıkları bilgilerin nerede olduğunu tahmin edebileceklerdir


Bir Sayfa Hazırlanırken Dikkat Edilecekler

Sayfada Grafik Kullanılırken Dikkat Edilecekler
Grafiklerin güvenli bir şekilde görüldüğü alan, iki ayrıntıya göre belirlenir:
1. Günümüzde kullanılan en düşük ekran çözünürlüğü.
2. Web sayfalarının yazdırılacağı kağıdın boyutu.

Ekran Boyutu
Akademik olarak ve iş ortamında en çok kullanılan ekranlar 14 - 16 inch’ lik olanlardır ve bu nispeten küçük olan ekranlar 640X480 nokta ekran çözünürlüğüne sahiptir. Bu ölçüleri aşan web grafiklerini görebilmek için kullanıcılar ekrandaki görüntüyü aşağı ve yana kaydırmak zorunda kalacaklardır.

Sayfanın Yazdırılabilirliliği
En küçük ekranlarda bile görülebilen grafikler bazen yazdırılma sırasında standard A-4 sayfasını aşmaktadırlar. Özellikle uzun metinler halinde hazırlanan web sayfalarının yazdırılabilirliliğine çok dikkat edilmelidir. Birçok okuyucu ekrandan okumak yerine bu sayfaları yazdırmayı tercih eder ve sayfalar fazla geniş hazırlanmış ise artan kelimeler yazdırılamayacaktır.
Aşağıda verilen değerler, 640X480 nokta ekran çözünürlüğü baz alınarak hesaplanmış, Internet Explorer ve Netscape Navigator gibi sık kullanılan tarayıcılar ve MacOS ve Windows95 işletim sistemlerinde problemsiz olarak görülüp yazdırılabilecek sayfa boyutlarıdır.

Yazdırılabilirlik ===> Maksimum genişlik : 535 piksel
Maksimum yükseklik : 295 piksel
Ekranda Görüntü ===> Maksimum genişlik : 595 piksel
Maksimum yükseklik : 295 piksel

Planlı bir grafik tasarımın amaçlarından birisi de kullanıcıların gözünde, siteye ait her sayfaya bir özellik kazandırmaktır. Siteye ait olan her sayfada bir imza niteliği taşıyan bantlar kullanıcılara farklı başlıklar sunarak istedikleri diğer bağlantı sayfalarına geçiş imkanı verir.
Uzun dokümanlar halinde hazırlanan web sayfalarında konu başlıkları her sayfada verilerek okuyucuya kolaylık sağlanmalıdır. Böylece okuyucular, istedikleri zaman konunun herhangi bir alt başlığına doğrudan geçiş yapabileceklerdir. Ayrıca genel hatlarıyla dokümanın neleri içerdiğini her an görebilecek ve bir kopukluk yaşamadan istedikleri bilgileri alabileceklerdir.
Sayfa sonlarında yine sayfanın hangi siteye ait olduğunu ve siteden genel anlamda ulaşıla bilinecek sayfaları gösteren bir bant bulundurulabilir. Genelde kullanıcılar sayfa sonuna geldiklerinde, sayfanın en başında sunulan bilgileri ve bağlantıları göremezler, dolayısıyla sayfa sonundaki menü kullanıcılar için bir avantaj sağlayacaktır (2).


Doküman Uzunluğu ve Ekran
Araştırmalara göre uzun dokümanlarda, tarayıcı ekranını aşağıya doğru kaydırmak zorunda kalmak problem yaratmaktadır. Kullanıcılar sayfada aşağı doğru indiklerinde sayfanın üst kısmında verilmiş olan ana başlıkları, diğer sayfalara olan bağlantıları ve konu başlıklarını kaybetmektedir.
Uzun web sayfalarında gezinebilmek için kullanıcı ekranın sağında bulunan kaydırma çubuğunu kullanmak zorunda kalmaktadır. Machintosh ve Windows 3.1 gibi birçok grafik ara yüzünde kaydırma çubuğunun boyutu sabittir ve belgelerin uzunluğu hakkında fazla bilgi vermez. Çok uzun web sayfalarında kaydırma çubuğunun küçük bir hareketi ekranın tüm görünümünü değiştirebilir (2).

Ancak uzun web sayfalarının bazı avantajları da vardır. Sayfa tasarımcıları için hazırlaması, kullanıcılar içinde yüklemesi kolaydır. Uzun belgelerde site tasarımcıları bağlantı sayfalarını organize etmek zorunda kalmazlar. Böylece kullanıcılarda her defasında ayrı ayrı dosyaları yüklemek yerine bir kerede uzun belgeleri yüklerler.
Web sayfaları çok uzun olduğunda kullanıcılar bu sayfaları okumak yerine yazdırırlar.

Browser Yazılımlarına Dikkat
Dünya çapında en çok kullanılan browser yazılımları Microsoft Internet Explorer ve Netscape Communicator yazılımlarıdır. Sitenizi oluştururken mutlaka ve mutlaka her ikisinde de test edin. Mümkünse bu testi sabit diskinizde değil siteniz server bilgisayarına yüklendikten sonra ağ üzerinden yapın. Böylece sayfanın yükleniş hızı hakkında da bir fikir elde edersiniz. Yazılımların birbirinden ters düştüğü hususların başında tablolar geliyor. Tabloları oluştururken genişlik elemanlarını % ile değil de piksel olarak verilirse daha sağlam bir sayfa ortaya çıkar. Böylece farklı ekran çözünürlülüklerinde çalışan kullanıcıların sayfayı aynı şekilde görmeleri sağlanmış olur (3).

Sütunlar
Bir gazete veya dergi satın aldığınızda yazıların belirli sütunlar halinde yerleştirildiğini görürsünüz. Asla ve asla yazılar dümdüz bir sıra halinde yazılmaz. Bunun amacı yazıların daha kolay okunabilir hale getirmek. insan gözü ancak 5 veya 6 kelimelik sütunları problemsiz olarak takip edebilir. Daha uzun yazları okurken, özellikle bir alt satıra geçerken yazının hakimiyeti kaybedilebilir ve zamanla göz yorulur. Bunun için sayfalarınıza metinler yerleştirirken mümkün olduğunca daha ince sütunlar kullanmaya çalışın. Böylece daha hoş görünümlü bir sayfa elde edersiniz. Aynı zamanda ziyarete gelenler sayfaları daha rahat okuyabilirler (3).

Paragraflar
Uzun yazıları paragraflara ayırmak, onları çekici hale getirmenin bir yolu. Paragrafsız uzun yazılar, hem görünüm açısından kötü olur hem de okuyucu yazıyı takip etmekte zorlanır. Paragraflar ayrıca değişik konuları birbirinden ayırmak içinde iyi bir yöntemdir (3).

Klişe Görüntüler
Web üzerindeki binlerce URL artık birbirinin kopyası haline geldi. Aynı zemin desenleri, butonlar, javascriptler vs. her sayfanın birbirine benzemesine sebep oluyor. Öncelikle kendinize özgü bir şeyler yapmalısınız. Eğer bir sayfada butonların yerleşimini beğendiyseniz ve bunu kullanmak istiyorsanız en azından butonlar oldukça farklı bir şekilde kendiniz dizayn etmeye çalışın (3).

Çalışma Ortamı
Bilgisayarınızla çalışırken hangi editörü kullanıyor olursanız olun birkaç yardımcı programa ihtiyaç duyacaksınız. Bu programların kısa yollarını kolay ulaşabileceğiniz yerlerde bulunsun (3).

Ana sayfa scrollbar’ ı bu kadar küçültecek derecede uzun olmamalı
Font rengi sayfa ile uyuşmuyor. Başlık resim olmadığı için antialias problemi var
Zemin deseni kötü seçilmiş Bu sebepten yazılar kolay okunamıyor. Sayfanın ortasına konulan uyarı ise bir çok ziyaretçinin canını sıkacaktır.
Lüzumsuz bir gif animasyonu

Web Tasarımı yaptırmak istiyorsanız buraya tıklayınız


Sizinde bir web siteniz olmasını istiyorsanız buraya tıklayın. Web tasarım konusunda bilgi almak için buraya tıklayın